Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 No adaptada de Creative Commons

dimecres, 31 d’octubre del 2012

Instruments de percussió

Anteriorment vam treballar l'orquestra simfònica i com bé sabem hi ha 4 famílies d'instruments ( corda, vent-Fusta, Vent-Metall i percussió ). Avui ús presento l'ultima família. Instruments de percussió




diumenge, 28 d’octubre del 2012

Instruments de vent - metall

Anteriorment vam treballar l'orquestra simfònica i com bé sabem hi ha 4 famílies d'instruments ( corda, vent-Fusta, Vent-Metall i percussió ). Avui ús presento els instruments de vent - Metall.



Instruments de vent - fusta

Anteriorment vam treballar l'orquestra simfònica i com bé sabem hi ha 4 famílies d'instruments ( corda, vent-Fusta, Vent-Metall i percussió ). Avui ús presento els instruments de vent - Fusta .



Cultura lliure. Programari lliure


Què entenem per cultura lliure?
  • Moviment social que promou l'elaboració i difusió d'ella, d'acord amb uns principis de llibertat comparable amb els del programari lliure
Què entenem per programari lliure?
  • Pot ser usat, modificat sense restriccions, i que pot ser copiat i redistribuït bé en una versió modificada o sense modificar sense cap restricció, és a dir tenim el codi, la font  i si volem el podem modificar
  • Per una mena d'introducció al tema del programari lliure : idees i conceptes.
  • També us penjo un vídeo molt interessant i pot ajudar a acabar d'entendre aquest tema :
Edu3.cat


  • Un altre vídeo, més didàctic és aquest que ens ofereix una visió més àmplia:



Què entenem per creative commons (CC)?
  • És una organització  dedicada a reduir les barreres legals per a compartir treballs creatius una manera legal.
  • Proporciona llicencies als creadors/autors per a que estableixin els termes amb els que volen compartir les seves obres en el medi digital.
  • Per complementar la informació trobem un article al diari El pais ,  Autores españoles emplean la copia libre de Creative Commons.

Ús legalment


En GTIC, la setmana passada, vam treballar les imatges,la música és a dir, d'on podem descarregar imatges, música, d'una manera legal?. El professor ens va donar diferents recursos per poder treballar d'aquesta manera.

Una de les formes per poder utilitzar imatges, adequadament per al nostre ús, és utilitzant:

  • Flickr: es pot descarregar imatges amb dret d'autor.
  • Wikimedia: també es poden descarregar imatges amb dret d'autor però la diferència entre l'altra pàgina és l'estructura, és a dir la classificació d'ella ja que estan classificades per seccions depèn de com estiguin organitzades, etiquetades al wikipedia.
  • A més les imatges descarregades d'aquestes pàgines, tenen molta millor resolució que una altra.


Per poder descarregar o donar ús a la música adequadament per al nostre ús, és utilitzant:


  • Jamendo: es pot descarregar i escoltar música, a més de trobar diferents recomanacions del mes escoltat per la gent. A l'hora d'escoltar una ràdio, aquesta secció està organitzada pel tipus musica (pop, clàssic, rock, jazz ...)
Breu conclusió: tot el material que utilitzem ha de ser el nostre o sinó ho és especificar els autors.

Instruments de corda

Anteriorment vam treballar l'orquestra simfònica i com bé sabem hi ha 4 famílies d'instruments, una d'elles, la de corda, que a continuació us deixo una presentació amb una breu explicació :




dissabte, 27 d’octubre del 2012

L'Orquestra Simfònica

  • Definició : una agrupació de músics en representació dels diferents instruments que existeixen, dirigits normalment per un director, i que interpreten l'obra de manera conjunta. L’orquestra Simfònica està formada per un gran nombre d'instruments  que s’apropa algunes vegades al centenar. La composen quatre grans famílies d'instruments (vent fusta, vent metall, percussió i corda). 




Els instruments que componen l'orquestra simfònica poden ser molts, però els més comuns com per exemple : violí , fagot que sempre hi són, en canvi el piano no sempre és troba.

Exemple d'una orquestra Simfònica:

VÍDEO: GUIA D'ORQUESTRA PER A JOVES. BENJAMIN BRITTEN.

Podem observar les diferents famílies d'instruments que pertanyen a l'Orquestra Simfònica, amb els seus diversos instruments. VENT FUSTA (Flauta i flautí , Oboès ,Clarinets, Fagots), CORDA (Violins ,Violes ,Violoncels ,Contrabaixos) ...


Les qualitats del so

En música hem treballat les qualitats del so, que les trobem a l'interior de cada audició musical.

En la següent presentació trobarem explicades breument les qualitats del so :



Per complementar aquesta informació podeu accedir al Calaix del músic

dijous, 25 d’octubre del 2012

Suports audiovisuals


L'altre dia a classe de GTIC, vam treballar com fer una classe amb suports audiovisuals encara que, prèviament vam haver llegir-nos el primer capítol del llibre Vídeo i educació

Per donar una classe amb l'ajuda de suports audiovisuals com els vídeos, entre els quals trobem dos tipus:
  • Vídeo emotiu:
Edu3.cat


Aquest vídeo, el classifiquem com vídeo emotiu perquè encara que els personatges no parlin, el públic ho pot arribar a entendre sense complicacions. A més transmet alegria, felicitat, i mostra altres valors com són l'empatia, i la convivència.


  • Vídeo lliçó:
Aquest vídeo, el classifiquem com vídeo lliçó perquè ens expliquen un tema històric del qual el públic es forma en cultura. A més la veu de l'interlocutor és monòtona, i causa un avorriment al públic. Per això es pot dir que serveix per treballar més individualment.
Per veure-ho clica aquest enllaç : Breu història de Catalunya

dijous, 18 d’octubre del 2012

Wiki

L'altre dia a classe de GTIC, vam fer un wiki, prèviament vam haver d'informar-nos de que es tractava, perquè pugueu entendre del que us parlo, us faré un petit resum.

Un wiki és una web col·lectiva, que es pot editar des del navegador pels usuaris. Ens ajuda a tenir una bona planificació i organització d'una forma ordenada, simple, i entenedora.
A través d'un wiki dels usuaris poden editar, ja sigui afegir o treure informació. També pot tenir diferents links.

Us penjo un vídeo explicatiu de que és un wiki:




Alhora per complementar la informació del vídeo també teniu l'article de jordi Adell :"Wikis y educación"

Aquí us deixo algunes imatges fetes per mi,de la Wiki que vam haver de crear:
                                           
 


Expressionisme abstracte (1947)

Característiques principals :
  •  Va sorgir en la  segona meitat del segle xx ( segones avantguardes 1945 – 1960 ) ,principalment sorgir a Nova York
  • No és prou exacte.
  • Valoració de l'accidentalitat i exploració de l'atzar com a recurs operatiu
  • Intensitat del propòsit: el que importa es el procés o l'acte de la pintura
  • Utilització de les grans dimensions
  • Técnica Dripping à pintura dinàmica i gestual, allunyada totalment del llenguatge figuratiu i resultat de la fusió de l’automatisme surrealista  + abstracció .

Algun exemple d'autor que pertany a aquest moviment:

  • Jackson Pollock 


Lavender Mist
Jackson Pollock, Number 1, 1950 (Lavender Mist),1950, National Gallery of Art, Ailsa Mellon Bruce Fund, 1976.37.1

L'informalisme ( 1940 - 1951)

Característiques principals

  • Va sorgir en la segona meitat del segle xx ( segones avantguardes 1945 – 1960 )
  • Barreja de grans quantitats de pintura amb materials diversos com per exemple vidres trencats, sorra o carbó per tal d’aconseguir així una obra amb relleus.
  • La tela incorpora l’empremta personal de l’artista q x damunt de qualsevol altre condicionat à llibertat creadora à  interactua amb el suport i els materials.
  • Tècniques que s'utilitzen:    Collage  // Grattage // Frottage o Dripping

Alguns exemples d'autors que pertanyen a aquest moviment:

  • Antoni Tàpies
7 de novembre, 1971 © Fundació Antoni Tàpies, Barcelona/VEGAP © de la fotografia: Martí Gasull


  • Manuel Millares





dimecres, 17 d’octubre del 2012

Viu la vida

Avui la classe d'educació física l'hem començat amb un vídeo que m'ha emocionat, m'ha transmès felicitat i alegria.

A continuació us ho penjo:



Sempre que estigueu desanimats o vulgueu donar-vos forces mireu aquest vídeo.

dimarts, 16 d’octubre del 2012

Bon comunicador

Què entenem per bon comunicador?

L'altre dia a classe cadascú triava un bon comunicador, d'aquesta manera després d'analitzar, vam arribar a la conclusió que, un bon comunicador havia de tenir unes característiques fonamentals :
  • L'humor
  • Saber escoltar
  • Improvisació
  • Espontaneïtat
  • Fer ús dels gestos i la mirada
  • La veu: el volum, la vocalització, la qualitat
  • Saber sobre el que es parla (contingut)
  • Domini de la llengua
A continuació podeu veure un exemple d'un bon comunicador :



És un comunicador eficaç perquè fa ús de l'humor, posa diferents exemples, aconsegueix mantenir l'atenció del públic fent preguntes, és a dir el fa participar.El to de veu és variant, fa ús d'afirmacions, interrogacions i exclamacions. Té una organització, el temps està molt estructurat, mitjançant pautes i manté les 3 parts fonamentals d'un discurs (introducció, nus  i conclusió). La mirada cap al públic, el fet de no amagar darrera d'una taula, els gestos, la vocalització, el domini de la llengua i per últim l'ús de dades científiques. Fa que sigui un bon comunicador

divendres, 12 d’octubre del 2012

Canals RSS

Què són els RSS?

  • És un dels molts recursos que ens ofereix la xarxa avui dia. 
  •  És en essència una sindicació de continguts.
  • Serveix per poder accedir a grans volum d'informació actualitzats freqüentment com ara llocs de notícies i per mitjà del qual es port compartit la informació i usar-la en altres llocs .
  • El principal avantatge del sistema és l'agilitat, ja que es fa innecessari haver de descarregar les imatges i els altres elements de la web, descarregant-ne només els titulars. I també el poder adjuntar el contingut de molts llocs web en un sol espai.



Delicious


Què és un Delicious? perquè serveix?


  • És un servei fiable que ens permet emmagatzemar, escriure comentaris i posar etiquetes a les webs que trobem.
  • Serveix com a eina de marcadors socials i permet compartir els nostres interessos amb la resta d'usuaris mitjançant la creació d'un perfil públic.



A partir d'ara en el meu bloc trobareu un enllaç per poder de compartir amb vosaltres tots els meus interessos.

LAND ART (Art de la terra)

Aquí faig una explicació del Land Art, una corrent artística que hem treballat a l'assignatura de plàstica.


Característiques principals :

  •  Es un moviment artístic que sorgí als Estats Units d'Amèrica a finals dels anys 60 i principis dels 70.
  • La natura i els seus elements es converteixen en objecte artístic.
  • Les escultures no es situen en el paisatge, sinó que el paisatge és el mitjà de la seva creació.
  • Les obres es troben en espais oberts, lluny de la civilització, del poble o la ciutat  i son víctimes de sofrir canvis  propis de la naturals, com per exemple l’erosió.
  •   Com en l'art primitiu, en els dissenys del Land art fan servir un mínim d'elements expressius i parteixen de traços primaris: línia recta, zig zag, cercle, quadrat, espiral i creu.
  • Exposen reflexions profundes, sobre la relació entre l'ésser humà i la Natura, entre el món transcendent i el món natural. La majoria d’obres transmeten un sentit místic, reflexiu o fins i tot filosòfic.
Exemples d'alguns artistes del moviment: 

  • Robert Smithson

  • Christo Richard Long

  • Andy Goldsworthy


dimecres, 10 d’octubre del 2012

Aprendre i créixer


Aprendre i créixer.  Fragment del llibre "Educació i vida quotidiana"
Després de llegir aquest text en grup hem extret l'idea central i una síntesi, que us les deixo a continuació:

Idea central
Aprendre a llegir ens obre un món nou, que ens educa i ens fa créixer.

Síntesi
Aquest fragment del llibre Educació i vida quotidiana ens mostra l’evolució d'un nen que no sabia llegir a un nen que ell mateix diu que ha crescut gràcies a haver pogut llegir un text.
A través del coneixement de la lectura, el nen ha pogut establir una relació entre so, imatge i lectura. A partir del moment en què el nen aprèn a llegir, s’adona que tot el que l’envolta és llegible.
“Així és com la lectura ens ajuda a matisar la percepció que tenim de la realitat”

dilluns, 8 d’octubre del 2012

Competència comunicativa

Definició: "Allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants"

Sempre que fas una acció de parlar, esperes que algú ho rebi. Darrera de qualsevol parla hi ha un objectiu, si l'assoleixes el teu grau d'eficàcia augmenta. 
Des de l'àmbit públic fins al nivell professional, a la nostra cultura hi han uns caràcters assolits per a cada context, situació, és a dir n'hi han marques imposades des de l'antiguitat. ( Exemple: quan anem a una entrevista, utilitzem un llenguatge més formal.)

Components de la competència comunicativa:

1. Competència lingüística/gramatical: 
  • La que més treballem a les escoles
  • Fa referència al domini del codi lingüístic
  • S'ocupa dels nivells: fonològic, morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic.

2. Competència sociolingüística
  • Fa referència amb el domini dels dialectes i dels registres (col·loquial, tècnic..).
  • Saber interpretar el context i gestionar el discurs segons el context.
  • S'ocupa de la situació dels participants, del propòsit de la interacció i per ultim de les normes i convencions de la interacció.
  • A l'escola s'utilitza però no és practicat.

3. Competència discursiva
  • Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere. 
  • De forma oral o escrita.
  • Davant d'una situació, jo he de triar allò que em farà arribar al meu objectiu.

4. Competència estratègica
  • Fa referència a l'estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències i afavorir l'efectivitat de la comunicació.
  • Sempre és necessari utilitzar recursos i mecanismes verbals i no verbals
  • Més recursos igual a més eficaç.

diumenge, 7 d’octubre del 2012

Llengua oral formal

El divendres 5 d'octubre a la classe de COED vam treballar la llengua oral formal, en la qual intervenen diversos punts importants. La classe va començar amb una simple pregunta: 

Què tenen de diferent i semblances les telenotícies , la conversa de dos nens jugant i la narració d'un conte?

Diferencies 

  • La subjectivitat
  • La planificació ja que, uns estan més planificats respecte d'altres.
  • Un registre divers 
  • Feed-back ( les noticies i el conte no esperen resposta en canvi els nens si)
  • La gesticulació i velocitat (cada situació és diferent)
  • El context (forma d'interactuar)
Semblances

  • Tots són situacions comunicatives
  • Utilitzen el canal oral
  • Cadascuna de les situacions hi trobem un emissor i un receptor
  • Tenen una finalitat (objectiu) establerta. (informar, comentar i explicar)
La diferencia clàssica entre la comunicació oral i escrita és perversa, és a dir ens ensenya a desdibuixar la realitat actual.

Aquelles situacions que avui dia fan que qualsevol persona és pugui desenvolupar fàcilment per el món.

Trets característics de la llengua oral formal
D'una banda trobem les característiques del context, és a dir espai i temps. Ens trobem que molts punts d'aquest apartat s'assemblen al canal escrit, ja que no és universal i és diversa. Exemple: sinònims i antònims. D'altra banda les característiques textuals que es centra en el text i el discurs, és formal, planificada, repetitiva i és molt important, l'ús dels llenguatges no verbals. Finalment trobem els aspectes lingüístics que fan referència directament a la llengua, és tot el que té a veure amb l'elaboració de sintagmes, l'ús de díctics, el·lipsis, a més de les normes d'ús.


dissabte, 6 d’octubre del 2012

Analitzar Blocs Educatius


L'activitat d'avui es troba en el descobriment de diferents blocs que poden ser útils per a la carrera. Jo m'he centrat i he analitzat un bloc d'educació infantil, des del qual he respost una sèrie de preguntes que m'agradaria compartir amb vosaltres.

Quins tipus de continguts hi ha publicats i en quin format (vídeo, àudio, presentacions,....
Si n’hi trobem vídeos on la mestre vol ensenyar els progressos dels seus infants, també hi podem veure diferents imatges que és guarden per àlbums a traves del picassa.
Com encaixa amb les diferents classificacions que trobem al llibre: Tipus de bloc, activitat que s’hi desenvolupa, interaccions possibles,...
És  un bloc d’escola, en el qual hi podem veure diferents carpetes on cada classe te el seu propi espai. Les activitats que s’hi desenvolupen son diverses ja que el fan servir per posar al corrent als pares, donar a conèixer els avenços i aprenentatges dels infants i per últim poder penjar-hi les fotografies.
Qui els publica?
En aquest cas la mestre es l’encarregada de publica i fer us d’aquesta tecnologia.
Hi ha alguna estructura en el bloc? Categories, etiquetes, menús,...
Si hi trobem una llista  on ens fiquen al corrent de diversos blocs que la mestra troba interessant i els recomana, també podem veure les diferents aules de l’escola  organitzades per carpetes / categories i després hi ha un espai que es comú per tots els infants.
Com són les entrades?
Les mestres solen publicar cada setmana, els progressos dels nens. Les entrades normalment son fotografies o vídeos en els quals els infants son els protagonistes.
Hi ha comentaris?
Si, n’hi ha comentaris. Aquests comentaris son les pares, d’aquesta manera hi podem veure que els pares també hi participen en el mon de les tecnologies, on comenten, veuen i fan intervencions en el bloc.
A qui va dirigit?
Als pares.
Hi ha blocroll?
Si, hi ha blocs recomanats per la mestra.

Per concloure aquesta entrada, farem una petita reflexió sobre l'activitat. Amb aquest exercici he pogut investigar i observar diferents blocs, els quals desconeixia. D'aquesta manera m'he adonat que diverses escoles tant infantil com de primària, utilitzen aquest recurs tecnològic per compartir i comunicar als pares les Experiències dels seus fills, com cada vegada més, mestres estan al corrent d'aquestes tecnologies, que avui en dia tenim al nostre abast. Finalment he de dir que m'ha impressionat trobar blocs que estiguin tan actualitzats setmanalment amb vídeos, fotografies de tots i cadascun dels seus alumnes.