Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 No adaptada de Creative Commons

dijous, 1 de novembre del 2012

Comunicació audiovisual i/o digital


L'altre dia en la sessió de grup gran parlem sobre la importància de la Comunicació audiovisual i / o digital.

Escoltar i / o fer d'espectador: rebem el missatge i ho reconstruïm ja que els nous coneixements adquirits s'agrupen amb els coneixements que ja teníem. D'aquesta manera reconstruïm en un nou missatge.


Quan ens comuniquem hem de saber que encara que l'emissor emeti un sol missatge cada receptor, s'imagina una cosa o altra depenen dels coneixements previs del receptor.

L'aparició dels recursos audiovisuals i / o digitals han causat un fort efecte en la societat d'avui en dia. Serveixen de molta ajuda, sobretot de suport a l'hora d'exposar un tema. Encara que, converteix el missatge en quelcom més complex perquè, el receptor està pendent de la parla, de les accions i del contingut a més, d'observar les diferents accions que transmeten. De vegades la mateixa consciència del receptor no agafa consciència de tots els missatges que es transmeten, en aquest cas parlem de la publicitat subliminar.

Anomenem publicitat subliminar a tota aquesta informació que es troba compost d'imatges i sons, i que la nostra consciència no és capaç d'identificar. També apliquem aquest concepte a aquells missatges visuals que contenen informació que no es pot observar a simple vista.


En l'àmbit educatiu trobem tres factors que causen una gran importància en els nens: la família, l'escola i els mitjans de comunicació

Els mitjans de comunicació, tenen una gran responsabilitat en els nens, ja que trobem famílies que tenen poc temps per dedicar. Per això, els nens passen moltes hores en contacte amb la televisió com distracció.Caldria que els mitjans de comunicació que agafessin consciència de la importància que tenen, de les reaccions que causen en els nens i sobretot l'educació que els donen.

Per introduir les noves tecnologies, en l'estructura tradicional d'educació, caldria fer una alfabetització audiovisual i digital, d'aquesta manera poder treure el màxim benefici sobre les noves tecnologies. A més, de començar a introduir aquests recursos des de petits, per poder créixer amb una bona base. D'aquesta manera crear assignatures per a aquest tipus de tecnologies, a més de fer una sèrie de proves per saber si s'han assolit els coneixements donats, és a dir com si fos un examen de qualsevol altre assignatura.  

Les tecnologies audiovisuals i/o digitals estan connectades a les emocions com si fos una poesia, on entren en joc diversos factors com:
  • La música
  • La veu
  • El color
  • El diferents plans de la càmera



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada