Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 No adaptada de Creative Commons

diumenge, 7 d’octubre del 2012

Llengua oral formal

El divendres 5 d'octubre a la classe de COED vam treballar la llengua oral formal, en la qual intervenen diversos punts importants. La classe va començar amb una simple pregunta: 

Què tenen de diferent i semblances les telenotícies , la conversa de dos nens jugant i la narració d'un conte?

Diferencies 

  • La subjectivitat
  • La planificació ja que, uns estan més planificats respecte d'altres.
  • Un registre divers 
  • Feed-back ( les noticies i el conte no esperen resposta en canvi els nens si)
  • La gesticulació i velocitat (cada situació és diferent)
  • El context (forma d'interactuar)
Semblances

  • Tots són situacions comunicatives
  • Utilitzen el canal oral
  • Cadascuna de les situacions hi trobem un emissor i un receptor
  • Tenen una finalitat (objectiu) establerta. (informar, comentar i explicar)
La diferencia clàssica entre la comunicació oral i escrita és perversa, és a dir ens ensenya a desdibuixar la realitat actual.

Aquelles situacions que avui dia fan que qualsevol persona és pugui desenvolupar fàcilment per el món.

Trets característics de la llengua oral formal
D'una banda trobem les característiques del context, és a dir espai i temps. Ens trobem que molts punts d'aquest apartat s'assemblen al canal escrit, ja que no és universal i és diversa. Exemple: sinònims i antònims. D'altra banda les característiques textuals que es centra en el text i el discurs, és formal, planificada, repetitiva i és molt important, l'ús dels llenguatges no verbals. Finalment trobem els aspectes lingüístics que fan referència directament a la llengua, és tot el que té a veure amb l'elaboració de sintagmes, l'ús de díctics, el·lipsis, a més de les normes d'ús.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada